Pagine

sabato 28 febbraio 2015

New book of Mario Marazziti: "13 Ways of Looking at the Death Penalty"

Blog Diritti Umani - Human Rights

Nation states and communities throughout the world have reached certain decisions about capital punishment: It is the destruction of human life. It is ineffective as a deterrent for crime. It is an instrument the state uses to contain or eliminate its political adversaries. It is a tool of “justice” that disproportionality affects religious, social, and racial minorities. It is a sanction that cannot be fixed if unjustly applied.

Yet the United States—along with countries notorious for human rights abuse—remains an advocate for the death penalty. In these thirteen pieces, Mario Marazziti exposes the profound inhumanity and irrationality of the death penalty in this country, and urges us to join virtually every other industrialized democracy in rendering capital punishment an abandoned practice belonging to a crueler time in human history. A polemical book, yes, yet one that brings together a wide range of stories to compel the heart as well the mind.




[IT] Stati nazionali e comunità in tutto il mondo hanno raggiunto alcune decisioni circa la pena di morte: è la distruzione della vita umana. È inefficace come deterrente per la criminalità. Si tratta di uno strumento che lo Stato utilizza per contenere o eliminare i suoi avversari politici. E 'uno strumento di "giustizia" che colpisce in modo sproporzionato le minoranze religiose, sociali e razziali. È una sanzione che non può essere revocata se applicata ingiustamente.

Eppure gli Stati Uniti - insieme con altri paesi noti per gli nei diritti umani - restano un sostenitore della pena di morte. In questi tredici pezzi, Mario Marazziti espone la disumanità profonda e l'irrazionalità della pena di morte in questo paese, e spinge con urgenza a unire virtualmente tutte le democrazie industrializzate a rendere la pena capitale una pratica abbandonata e appartenente ad un periodo crudele della storia umana. Un libro riunisce una vasta gamma di storie che coinvolgono il cuore e la mente.

Nessun commento:

Posta un commento

Nota. Solo i membri di questo blog possono postare un commento.